نمایش بیشتر

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
stackable_temp_post
option-tree
kadence_form
kadence_query_card
shop_order_placehold
kadence_query
shop_order_refund
shop_order
patterns_ai_data
kadence_lottie
kb_icon
rm_content_editor
rank_math_schema

بررسی امکانات سرویس Microsoft Clarity | عصر گرافیک

آموزش ها, بررسی, ترفند, سئو سایت, مقالات 2 15 آبان 1399 لایک
بررسی امکانات سرویس Microsoft Clarity

همین چند روز پیش در تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۹ مایکروسافت از سرویس آنالیز جدید خود یعنی مایکروسافت Clarity رونمایی کرد. سرویسی که به عنوان رقیب سرسخت گوگل آنالیتیکس یاد می‌شود. اما چرا Clarity از گوگل آنالیتیکس بهتر است؟ آیا باید Clarity را جایگزین گوگل آنالیتیکس کنیم؟

برای مطالعه بررسی امکانات Microsoft Clarity که توسط وبسایت شروع گرافیک تهیه شده تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مایکروسافت Clarity

Microsoft Clarity یک محصول تجزیه و تحلیل رایگان برای استفاده است که برای درک بهتر رفتار بازدیدکنندگان سایت به مدیران وب سایت در بهبود تجربیات وب سایت خود ساخته شده است. با وضوح ، ما مجموعه ای از ابزارها ساخته ایم که به افرادی که وب سایت ها را مدیریت می کنند ، کمک می کند تا با آگاهی بیشتری درباره تغییراتی که باید در سایت خود ایجاد کنند تصمیم بگیرند. وضوح به شما نشان می دهد که کدام بخشهای وب سایت شما بیشترین و کمترین تعامل را دارند و یک رابط کاربری ارزشمند برای رفع اشکال ارائه می دهد.

Clarity ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از شواهد واقعی تصمیمات آگاهانه درباره تغییرات در وب سایت خود بگیرید و این امکان را به شما می دهد که به احترام به حریم خصوصی کاربران و امنیت داده ها کمک کنید. علاوه بر این ، ساختن نوع سیستمی که بتواند خود این شواهد را ارائه دهد ، می تواند پیچیده و وقت گیر باشد.

امکانات مایکروسافت Clarity

Microsoft Clarity به گونه ای ساخته شده است که هرکسی که سعی در بهبود تجربه وب سایت خود دارد بتواند از آن استفاده کند. ما طراحی آن را به گونه ای ساده طراحی کرده ایم که برای توسعه دهندگان و غیر توسعه دهندگان به طور یکسان استفاده شود. اگر می خواهید کاربران خود را بدون نیاز به تجزیه و تحلیل اقیانوس داده های حاصل از کار یک وب سایت درک کنید ، ابزار شما Clarity است.

وضوح به گونه ای طراحی شده است که تأثیر بسیار کمی در زمان بارگذاری صفحه داشته باشد ، بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربران در حال رفتن به سایت شما منتظر بارگیری صفحات نخواهند بود.
علاوه بر این ، ما هیچ محدودیتی در ترافیک شما قرار نمی دهیم بنابراین چه 10 بازدید کننده در روز داشته باشید یا 1،000،000 بازدید کننده ، به وضوح قادر خواهد بود بدون هزینه اضافی برای شما از ترافیک استفاده کند.

امروز ، Clarity چندین قابلیت کلیدی از جمله نقشه های حرارتی و تکرار جلسه و همچنین داشبورد بینش را فراهم می کند. بیایید نگاهی دقیق تر به هرکدام بیندازیم.

مشاهده HeatMap

heatmap یک ویژگی تجزیه و تحلیل است که نشان می دهد بازدید کننده سایت کجا کلیک کرده است. این کار مفید است زیرا نشان می دهد روی چه عناصری از صفحه کلیک می شود و می تواند بیانگر این باشد که اکثر کاربران در چه صفحه ای قرار دارند و دلیل آن را نشان می دهد.

نقشه های حرارتی یک روش تصویری برای بررسی تعداد زیادی از تعاملات کاربر فراهم می کنند و آنها به دو شکل هستند: نقشه کلیک و نقشه پیمایشی. هر دوی این دیدگاه ها اطلاعات زیادی را در یک گزارش عملی و قابل فهم جمع می کنند. نقشه های کلیک به شما می گویند چه محتوایی در صفحه شما برای کاربران شما مهم است ، در حالی که نقشه های پیمایشی نشان می دهد که آیا کاربران شما موارد مهم را می بینند. ماهیت کلی نقشه های گرما به شما کمک می کند رفتارها و روندهای کاربر را واجد شرایط کنید ، و برقراری ارتباط با ذینفعان را آسان می کند و توجیهات داده محور را برای تصمیمات طراحی ارائه می دهد.

بررسی امکانات مایکروسافت Clarity

تصویر بالا نمونه ای از یکی از انواع نقشه های حرارتی را که برای وب و موبایل ارائه می دهیم ارائه می دهد: نقشه های کلیک. نقشه های کلیک به شما می گویند که کاربران محتوای صفحه وب سایت با چه چیزی بیشتر تعامل دارند. مناطقی که با رنگ قرمز مشخص شده اند بیشترین تعداد کلیک را دارند و معمولاً در اطراف نقاط کانونی قرار دارند. این موارد باید با بخشهایی از سایت شما که می خواهید کاربران روی آن کلیک کنند ، همسو شود و اگر این کار را نمی کنند ، باید صفحه خود را برای تراز کردن آنها اصلاح کنید.

ضبط صفحه نمایش بازدید کننده

صفحه بازپخش جلسات به ناشران اجازه می دهد بازدید از صفحه بازدید کنندگان سایت را دوباره مشاهده کنند ، تا ببینند مکان نما آنها کجا کلیک کرده ، در کجا پیمایش کرده و مکث کرده و هر کلیک بعدی که روی صفحات دیگر کرده اند.

بخش میانی آن پانل جایی است که جدول زمانی جلسات نشان داده می شود ، فیلمی از صفحه وب بازدید شده و عناصر صفحه با چه تعاملی نشان داده می شود.

جدول زمانی جلسه ، که در تصویر بالا نشان داده شده است ، مانند فیلمی از تعامل کاربر با یک صفحه است. حرکات مکان نما نشان داده می شود.

ضبط صفحه نمایش بازدید کننده

مکانیسم فیلترینگ که می توانید برای برش دادن ضبط ها استفاده کنید ، به شما امکان می دهد در مورد انتخاب ضبط ها بسیار دانه ریز شوید. ما همچنین از یادگیری ماشینی برای کشف الگوهای جدید در ضبط های جلسه مانند “کلیک های خشمگین” ، “کلیک های مرده” و “پیمایش بیش از حد” استفاده کرده ایم و می توانید از این طبقه بندی ها برای فیلتر کردن جلسات خود نیز استفاده کنید.

Clarity filters 4

“کلیک خشمگین” یک الگوی رفتاری است که در آن کاربر چندین بار روی بخشی از صفحه شما کلیک می کند که فکر می کند باید در جایی پیوند برقرار کند ، اما اینطور نیست.
این کلیک های تکراری می تواند شاخص خوبی برای قسمت های غیر بصری صفحه شما باشد یا به شما کمک کند اجزایی را که به درستی کار نمی کنند ، شناسایی کنید.

جلسات منفردی که در کادرها مشاهده می شوند را می توان انتخاب و مشاهده کرد. علاوه بر این ، می توان با کلیک بر روی دکمه فیلترها در بالا ، مقدار زیادی از انواع داده مانند دستگاه کاربر و غیره را انتخاب کرد.

داشبورد مشاهده عملکرد کلی سایت

ما داشبوردی از معیارهای جمع بندی را برای کمک به شما در درک کلی از ترافیک سایت خود ارائه می دهیم. با یک نگاه خواهید دید که چه تعداد کاربر بر روی پیوندهای موجود کلیک می کنند یا چند نفر برای جستجوی چیزی که به راحتی نمی توانند پیدا کنند ، یک صفحه را به بالا و پایین پیمایش می کنند.
همچنین می توانید مواردی مانند اینکه چند خطای همزمان javascript در کلاینت های شما اتفاق می افتد یا مدت زمانی که کاربر متوسط برای مرور سایت شما صرف می کند ، مشاهده کنید.

بررسی امکانات Microsoft Clarity

آماری که ما ارائه می دهیم با استفاده از چندین فیلتر جلسه ای که برای ضبط ارائه می دهیم ، برش داده می شود که به شما امکان می دهد الگوهای خاصی از رفتار کاربر را که می تواند زمینه تصمیم گیری مناسب در مورد اصلاح سایت شما را فراهم کند ، بررسی کنید.

منبع: Microsoft

حسن

امتیاز :
بدون رای!

مطالب مشابه

نظرات

قوانین ارسال دیدگاه :

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.